SIK SORULAN SORULAR
1-Hangi durumlarda şikayette bulunabilirim?
Aşağıda belirtilen hasta haklarına ilişkin noktalardan ihlal edildiğinin düşündüğünüz bir hakkınız var ise başvuruda bulunabiliriniz. Detaylı bilgi için sayfamızdaki Hasta Hak ve Sorumlulukları Broşürü ile Hasta Hakları Yönetmeliği’ni inceleyebilirsiniz.
1. Hizmetten Genel Olarak Faydalanma Hakkı
2. Bilgilendirme ve Bilgi İsteme Hakkı
3. Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme
4. Mahremiyete Saygı Gösterilmesi
5. Rıza ve İzin
6. Tedaviyi Reddetme ve Durdurma
7. Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma
8. Dini Vecibelerin Yerine Getirilmesi
9. Saygınlık Görme ve Rahatlama
10. Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma
11. Müracaat, Şikâyet ve Dava Hakkı
2-Dilek, öneri ve şikayetlerimi nereye bildirebilirim?
1Hastanemizin Hasta Hakları Birimi’ne
2Hastanemizin dilek, öneri ve şikayet kutuları
3 Hastane web sitesinde yer alan Hasta Görüş ve Öneri Formu
4 https://hastahaklari.saglik.gov.tr/
5 E-mail: gaziantepdhs2@saglik.gov.tr
6 SABİM
7 Alo 184
8 CİMER https://www.cimer.gov.tr/
3-Hasta Hakları Birimi’ne bildirim sonrası süreç nasıl işliyor?
1.Hastanın şikayetine ilişkin başvuru alınır ve form doldurulur.2
2 Hasta Hakları Birimi tarafından durum değerlendirilir, gerekli acil durumlarda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir.
3 Başvuru formu Hasta Başvuru Bildirim Sistemi’ne aktarılır.
4 Şikayetin konusu olan hastane çalışanından bilgi istenir. Gerekli hallerde, taraflar dışında bilgi alınması gereken kişilerden de (olaya şahit olan çalışma arkadaşları vs.) bilgi talep edilir.
5 Şikayet, Hastane Hasta Hakları Birimi ve Başhekimlik tarafından çözümlenir.
6 İlgili hastane birimleri tarafından çözümlenemeyen şikayetler, İl Hasta Hakları Kurulu’na sevk edilir.
7 İl Hasta Hakları Kurulu tarafından sonuçlandırılan şikayete ilişkin karar Hasta Hakları Birimi'ne bildirilir. Hasta Hakları Birimi raporları arşivler.
4- Yerinde Değerlendirme Ekibi nedir? Amaçları ve işleyişi nasıldır?
Kurumumuzda “Hasta Hakları Yerinde Değerlendirme Ekibi” adı altında, iletişim becerileri yüksek bir ekip oluşturulmuş olup, ofiste iyileştirme çalışmaları ve sahada tespit çalışmaları başlatılmıştır. Haftalık olarak ofis ve ofis dışı çalışma programı düzenlenmiştir. Programa göre; bir grup ofis çalışmalarına devam ederken diğer grup poliklinikler ve acil servise belli aralıklarla ziyaretlerde bulunup tespit çalışmaları yapmaktadır.
4.1Yerinde Değerlendirme Ekibi Görevleri:
1 Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurarak sorun oluşması ihtimali olan durumları tespit etmek.
2 Sorunlara yerinde müdahale edip çözüme kavuşturmak
3 Acil servis ve polikliniklere saat başı ziyaretler gerçekleştirmek
4 Yoğunluk oluşan alanlarda yaşanabilecek olası karmaşanın önüne geçmek
5 Hasta ve hasta yakınlarından sorun çıkarma eğiliminde olanlar ile iletişim kurarak oluşması muhtemel şikâyet başvurularının önüne geçilmesinin sağlamak Yerinde Değerlendirme Ekibi üyeleri ve çalışma programı hastanemiz girişindeki panoya asılmış ve web sitemiz üzerinden de erişime açılmıştır. Başvuru yerinde çözüme kavuşturulabilecek düzeydeyse “Yerinde Değerlendirme Ekibi” sonuçlandırır. Yerinde Değerlendirme Ekibi tarafından çözümlenmişse sonuç, Hasta Başvuru Bildirim Sistemi’ne kaydedilir. Yerinde Değerlendirme Ekibi tarafından çözümlenemeyen sorunlar Hastane Hasta Hakları Birimi’ne yönlendirilir.