Hasta ve Refakatçi Uyum Klavuzu
19 Ekim 2021

Hastanemize hos geldiniz;
Hastane hepimizindir.


HD.YD.02 HASTA REFAKAT POLİTİKASI VE ZİYARETÇİ KURALLARI.pdf

Hasta, refakatçileri ve yakinlarinin bu bilinçle hareket etmeleri gerekir. Hastalarimiza en iyi saglik hizmetini verebilmek için asagida belirtilen hastane kurallarina tüm hastalarimizin, refakatçi ve yakinlarinin uymalari gerekmektedir

  HASTANE GENEL KURALLARI: 
1. Hasta yatis islemlerini yaptirmak için yatis kâgidi, saglik karnesi ve kimlik belgeniz ile birlikte yatisinizin yapilacagi servise basvurunuz.
2.  Saglik karnenizi ve reçetenizi ilgili saglik personeli disinda kimseye vermeyiniz.
3. Hastane yatak takimlari disinda kendi yatak takimlarinizi kullanabilirsiniz.
4. Yatan hastalar hastanede kaldiklari sürece çesitli ihtiyaçlarini karsilayacak miktardan fazla para, mücevherat ve kiymetli esyayi yanlarinda bulunduramazlar. Kurum yetkililerine teslim edilmeyen kiymetli esyanin kaybindan hastanemiz idaresi sorumlu degildir.(Y.T.K.I.Y. Madde 68)
5. Geç saatlerde koridorlarda dolasmayiniz.
6. Tuvalet ve banyolari temiz tutunuz, tuvaletlere yabanci madde atmayiniz.
7. Kullandiginiz yemek tabaklarini odalarda bekletmeden bulundugunuz servisin ofisine birakiniz.
8. Olasi bir deprem ve yangin aninda kesinlikle panik yapmayiniz, görevlilerin bu konudaki talimatlarina uyunuz.
9. Yatis islemleriniz esnasinda sosyal güvencenizi gösteren evraklarinizi ibraz etmedi iseniz; taburculuk esnasinda lütfen söz konusu belgelerinizi servisinizin bilgi islem görevlisine teslim etmeden hastanemizden ayrilmayiniz.
10. Servis hemsiresinin haberi olmadan servisten ayrilmayiniz.
11. Hastalarimizla daha saglikli bir iletisim kurulabilmesi için yatis islemleriniz esnasinda görevlilere adres ve kimlik bilgilerinizi dogru veriniz.
12. Ücretli tedavi görmekte iseniz; taburcu islemleri esnasinda Hasta Kabul servisimize ugrayarak adiniza tahakkuk edilen borcunuzdan haberdar olarak islemlerinizi tamamlatiniz. Bu servisin bilgisi disinda hiçbir birim ve personele ödeme yapmayiniz.
13. Resmi sevkli hasta iseniz; taburcu islemleri yapilmadan bagli bulundugunuz kurumdan sevk islemlerinizi yaptirarak evraklarinizi servis bilgi islem görevlisine teslim ediniz.
14. Hastanemizden almis oldugunuz hizmetlerimizle ilgili görüs, öneri ve sikayetlerinizi; servis hemsirelerimizden alabileceginiz Hasta Sikayet ve Öneri formlarimiza, poliklinik giris katimizdaki sikayet kutularina veya Hasta Haklari Birimine sahsen yapabilirsiniz.


  REFAKATÇI GENEL KURALLARI:
1. Hastaya refakat gerekip gerekmedigi hastanin doktoru tarafindan belirlenir. Eger gerekli ise 1 (bir) kisi gelir.
2. Mümkün oldugunca hastanizin yanindan ayrilmayiniz ve sürekli olarak refakatçi kartini takiniz.
3. Hastanemize disaridan gida maddesi getirmeyiniz.
4. Hastalarimizin mahremiyeti açisindan Kadin Hastaliklari ve Dogum ile Çocuk Servisinde bayan refakatçi bulundurulmasina özen gösteriniz. (Y.T.K.I.Y.  Madde 62).
5. Hastane binasinda kesinlikle sigara içmeyiniz.[4207 sayili yasa ]
6. Doktor ve hemsire vizit saatlerinde hasta yakini bekleme salonunda bekleyiniz.
7. Hastalarimizi rahatsiz etmemek için oda ve hastane koridorlarinda huzuru bozacak sekilde yüksek sesle konusmamaya dikkat ediniz.
8. Refakatçi hastanin bakimina izin verildigi ölçüde yardim edebilir.
9. Refakatçi degisimleri ziyaret saatlerinde yapilir. Bunun disinda refakatçi degisimi yapilmaz. Refakatçi degisikligine servis sorumlu hemsiresi karar verir.
10. Refakatçiler doktorlarin direktifleri dogrultusunda hastalarina bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler
11. Yogun Bakim ünitelerinde refakatçi bulundurulmaz. Bu ana kurallar disinda yogun bakim ünitelerinin kendine özel refakatçi politikalari bulunmaktadir.


  GÜVENLIK KURALLARI
1. Süpheli bir durum ya da sahisla karsilastiginizda mutlaka ilgili servis sorumlusunu bilgilendiriniz ve güvenlik görevlilerinden yardim isteyiniz.
2. Herhangi bir esyanizin kaybolmasi, çalinmasi yada sahipsiz bir esya görülmesi halinde ilgili bölümün sorumlu hemsiresine veya güvenlik personeline bilgi veriniz.
3. Yatis için gelirken degerli esyalarinizi (ziynet esyasi, fazla miktarda para vb.) getirmeyiniz.
4. Kisisel esyalarinizi size ayrilmis olan dolaplarda saklayiniz.
5. Araciniza degerli esya birakmayiniz.
6. Tanimadiginiz kisilerden yardim istemeyiniz ve bu kisilerin yardim tekliflerini kabul etmeyiniz.
                                
  ENFEKSIYONDAN KORUNMA KURALLARI
1. Hastane Enfeksiyonlarindan korunmanin en etkili yöntemi ellerin sabun ile yikanmasidir.
2. Hasta yataklarina oturmayiniz.
3. Kendi esyalarinizin disinda diger hastalarin kisisel esyalarini kullanmayiniz.
4. Ameliyathaneler, yogun bakim ünitesi ve laboratuarlar gibi giris kisitlamasi olan birimlere hasta ve yakinlarinin girisi yasaktir.
5. Hasta dolaplarinda yiyecek bulundurmayiniz.
6. Yattiginiz klinikteki görevlilerin uyarilarina dikkat ediniz.


  ZIYARET ve ZIYARETÇI GENEL KURALLARI:
1. Hastane ziyaret saatleri Ögle arasi 12:30 – 13:30 arasi Aksam 19:30 21:30 arasi olarak düzenlenmistir.
2. 10 (on) yasindan küçük ziyaretçi çocuk kabul edilmez.
3. Hasta ziyaretlerinizin kisa süreli olmasina ve toplu halde ziyaret yapmamaya dikkat ediniz.
4. Yogun bakim ünitelerinin kendine özel ziyaretçi politikalari bulunmaktadir. Ünitelerin belirlemis oldugu kurallar dahilinde ziyaret yapabilirsiniz.
5. Hasta ziyaretlerinizde hastalarimizin rahatsiz olmamasi için oda ve hastane koridorlarinda yüksek sesle konusmayiniz,  gürültü yapmayiniz.
6. Hasta ziyaretlerinizde yiyecek, içecek canli ve cansiz çiçek getirmeyiniz, bunlarin yerine kisisel bakim ürünleri (kolonya, peçete, islak mendil vb.) getirmeyi tercih ediniz.
7. Hastanemizi temiz tutunuz. Çöplerinizi evsel atik kutularina atiniz. Tuvaletleri ve lavabolari temiz kullaniniz.

Tüm bu kurallar hastalarimiza daha iyi hizmet verebilme ve onlari rahat ettirebilme amaci ile olusturulmustur.
Gerekli hassasiyeti gösterdigi için tüm hasta, refakatçi ve ziyaretçilerine tesekkür ederiz.

                                                

        Hastane Yöneticimi